အက်ဥ္းေထာင္တြင္းမွ ဘုရားသားေတာ္မ်ား -ႏိုင္ေက်ာ္ (၂၈-၉-၀၇)

(၁)

က်ေနာ္တို႔ျမန္မာနိုင္ငံဟာ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ဗုဒၶသာသနာ ျပန္႔ပြားထြန္းကားခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံတႏုိင္ငံ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္သူမ်ားက ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဆိုတဲ့ ရတနာသံုးပါးကို အထြတ္အျမတ္ထား ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကတာပါ။ သံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း ဘုရားရဲ႕ သားေတာ္မ်ားအျဖစ္ ယံုၾကည္ ဆည္းကပ္ခဲ့တာပါ။

ဒီကေန႔ နအဖ အစိုးရကလည္း ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္း၊ သံဃာ ေတာ္မ်ားအား ဆြမ္း၊ ကြမ္း၊ ေဆး စတဲ့လႉဖြယ္ ပစၥည္းအစုစုနဲ႔ အလႉဒါန ျပဳေနၾကတဲ့အေၾကာင္း အစိုးရထုတ္ေန႔စဥ္ သတင္းစာမ်ားနဲ႔ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားအစီအစဥ္မ်ားမွာ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဖာ္ျပေန ဆဲပါပဲ။

သိုေပမယ့္ က်ေနာ္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ စစ္အစိုးရ အာဏာပိုင္မ်ားရဲ႕ သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ ဆက္ဆံမႈ
ဟာ စစ္အစိုးရ မီဒီယာမ်ားမွာ ေန႔စဥ္ပါေနတာနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ေအာင္ ဆန္႔က်င္ေနခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဟာ သံုးႏွစ္နီးပါး စစ္အစိုးရရဲ႕အက်ဥ္းေထာင္မ်ား (အင္းစိန္၊ ျပည္၊ သရက္) မွာ ေနခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလို ေနခဲ့ရတဲ့ ကာလတေလွ်ာက္ ခါးသီးမႈ အတိနဲ႔ ၿပီးခဲ့တာပါ။ အစကတည္းက ေမွ်ာ္လင့္ၿပီးသားမို႔ က်ေနာ္ခံႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေထာင္တြင္းမွ သံဃာေတာ္မ်ား ေနထိုင္၊ စားေသာက္ရမႈေတြ၊ ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ားက သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ ဆက္ဆံမႈေတြကို ျမင္ေတြ႕ရတဲ့အခါမွာ ေဖာ္မျပ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ စာနဲ႔ေရးၿပီး ေျပာမယ္ဆိုရင္ အျခားသူမ်ား တဆင့္ကူးယူ ခံစား ႏိုင္ဖို႔ကို တိက်ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးျပႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ကူလွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ေျပာျပခ်င္
ေနပါတယ္။ ေရးျပခ်င္ေနပါတယ္။

(၂)

သံဃာေတာ္မ်ားအမ်ားစုဟာ နိုင္ငံေရးမႈနဲ႔ေထာင္က်လာတာမ်ားပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားကို
ေထာင္ခ်လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ သကၤန္းဆြဲခၽြတ္ျခင္းခံရပါတယ္။ အခ်ိဳ႕သံဃာေတာ္မ်ားဆိုရင္ ေထာင္ဒဏ္မက်ခင္ စစ္ေၾကာေရးမွာကတည္းက သကၤန္းဆြဲခၽြတ္ျခင္း ခံရပါတယ္။ (ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ပညတ္ခ်က္မ်ားအရ ပါရာဇိကမက်တဲ့ရဟန္းတပါးကို အလိုမတူပါပဲ သံဃာမျဖစ္ေစနဲ႔လို႔တားပိုင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ထို႔အတူ သကၤန္းဆြဲခၽြတ္႐ံုနဲ႔ ရဟန္းတပါးဟာ ရဟန္းဘ၀မွသာမန္လူျဖစ္မသြားပါဘူး။)

ေထာင္တြင္းမွာ သံဃာေတာ္မ်ားကို အာ႐ံုဆြမ္းကပ္ျခင္းမရွိပါဘူး။ သံဃာေတာ္မ်ားကေတာ့ ပညက္ခ်က္အတိုင္း ေန႔လႊဲ ညစာ ဆြမ္းမဘုန္းေပးပဲ က်င့္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕အလ်ဥ္းသင့္တဲ့ အခါ မ်ားမွာေတာ့ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားက ညေနပိုင္းေကၽြးတဲ့ ထမင္းမ်ားကို မပုပ္မသိုးေအာင္ သိမ္း ဆည္းထားၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားကို အ႐ုဏ္ဆြမ္းကပ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာလည္း ခိုး၀ွက္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ ရတာျဖစ္တယ္။ တကယ္လို႔သာ အာဏာပိုင္မ်ားက သိခဲ့ရင္ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ဒဏ္မ်ားေပးျခင္း ခံရပါတယ္။

သံဃာေတာ္မ်ား ေနေရးထိုင္ေရးကိစၥေတြမွာလည္း မ်ားစြာဒုကၡေရာက္ရပါတယ္။ ေရခ်ဳိးတဲ့အခါမွာ ပံုစံနဲ႔ခ်ဳိးရပါတယ္။ ေရကန္ဘုတ္ကိုင္က ‘ခပ္’ ဆိုမွခပ္ရၿပီး ‘ရပ္’ ဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္းရပ္ရပါတယ္။
ေနာက္က်ရင္ နင္ပဲငဆ အဆဲခံရပါေသးတယ္။ ဆြမ္းစားတဲ့အခါမွာလည္း ပံုစံပုဂံျပားကို လက္မွကိုင္ တန္းစီထမင္းဘုတ္ကိုင္မွ ထည့္ေပးတာကို လက္ႏွစ္ဘက္နဲ႔ ခံၿပီးယူရပါတယ္။ ညအိပ္ရာ၀င္တဲ့အခါ မွာလည္း အခန္းလူႀကီး၊ အခန္းစာေရးစသည္ျဖင့္ အခန္းဆိုင္ရာလူႀကီးမင္းမ်ားရဲ႕ေျခရင္းမွာအိပ္စက္ ရပါတယ္။ တရားထိုင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ေထာင္တြင္းမွာ ေထာင္၀န္ထမ္းမ်ားက သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆက္ဆံရာမွာလည္း မင္းနဲ႔ငါနဲ႔၊ မင္းနဲ႔ဆရာနဲ႔ (ေထာင္၀န္ထမ္းမ်ားဟာ အက်ဥ္းသားနဲ႔ဆက္ဆံရာမွာ သူတို႔ကိုသူတို႔ ဆရာလို႔ေျပာၿပီး သူတို႔ကိုလည္း ဆရာလို႔ ေခၚခိုင္းပါတယ္) ေျပာဆိုဆက္ဆံပါတယ္။

(၃)

က်ေနာ္အေဆာင္ (၅) မွာေနစဥ္အခါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေရႊဘုန္းပြင့္ ေက်ာင္းတိုက္မ်ားမွ ဆရာေတာ္မ်ား ျဖစ္တဲ့ ဦးၾသဘာသ၊ ဦး၀ါယမ၊ ဦးေဇာတိက၊ ဦးေကာသံလတို႔နဲ႔ တခန္းတည္း အတူေနခဲ့ရပါတယ္။ ဒီဆရာေတာ္မ်ားဟာ ၁၉၉၀ ေအာက္တိုဘာလ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ပတၱနိကၠဳစၥန ကံေဆာင္ရာမွာ
ပါ၀င္ခဲ့တာေၾကာင့္ န၀တမွ ပုဒ္မ ၂၉၅ ( သာသနာကို ညိႇဳးႏြမ္းေအာင္ျပဳမႈ)။ အေရးေပၚစီမံခ်က္ ပုဒ္မ ၅(ည) ျဖင့္ အလုပ္နဲ႔ေထာင္ဒဏ္ (၃) ႏွစ္စီ ခ်မွတ္ခံထားရတာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုအတူတူေနစဥ္အတြင္း ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ (၂၂) ရက္ေန႔ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ည သန္းေခါင္ေက်ာ္ မနက္ (၃) နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ အေဆာင္တြင္းကို အေယာက္ (၅၀) ထက္ မနည္းတဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ားဒလၾကမ္း ၀င္ေရာက္လာၿပီး အက်ဥ္းသားအားလံုးကို (အခန္းလူႀကီးမ်ားမွ အပ) အေရးေပၚပံုစံႀကီး ထိုင္ခိုင္း ထားေစပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားထဲမွ ေထာင္ေျပာင္းေရႊ႕မည့္ လူမ်ားစာရင္းကို တေယာက္ခ်င္း ေခၚထုတ္ၿပီး အခန္းအျပင္ကို ထြက္ေစပါတယ္။ က်ေနာ္နာမည္လည္း ပါတာေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းထ အိပ္ယာခင္းလိပ္ၿပီး အခန္း အေပါက္၀ကို တန္းသြားခဲ့တယ္။ အခန္း၀ေရာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္မ်ားကို ေနာက္ဆံုးဖူးေျမာ္ခ်င္တာေၾကာင့္ အရဲစြန္႔ၿပီး လွမ္းၾကည့္လိုက္မိတယ္။

က်ေနာ္ေတြ႔လိုက္ရတာက ဆရာေတာ္မ်ားဟာ တင္ပလႅင္ေခြြထိုင္။ ခါးကို ေရွ႕သို႔ခ်ိဳးကာ နဖူးနဲ႔ ၾကမ္းျပင္ကိုထိကပ္ထားရၿပီး လက္ႏွစ္ဖက္ကိုလည္း ေရွ႕သို႔ဆန္႔တန္းကာ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ထိကပ္ ထားတာကို ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာေတာ့ အေရးေပၚပံုစံၾကီးလို႔ေခၚပါတယ္။ ခံစားလိုက္ ရတာက သံဃာေတာ္မ်ားက ၀န္ထမ္းမ်ားကို ျပန္ၿပီး ဦးခ်ေနသလို ျမင္ေယာင္ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ ဒီျမင္ကြင္းကိုေတြ႔လိုက္ရေတာ့ က်ေနာ္ဟာ အရာရာကို ေမ့ေလ်ာ့သြားခဲ့ၿပီး မွင္သက္ေနမိခဲ့တယ္။ ဘယ္ေလာက္ ၾကာသြားမွန္းေတာ့ မသိလိုက္ဘူး။ ေက်ာေပၚ နံပါတ္တုတ္ ေလး၊ ငါးခ်က္က်လာမွ သတိျပန္၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခါ က်ေနာ့္မ်က္လံုးအိမ္ မွ မ်က္ရည္မ်ား လိမ့္ဆင္းလာခဲ့တယ္။ တုတ္နဲ႔ ႐ိုက္လို႔ နာတဲ့ဒဏ္ေၾကာင့္ က်လာတဲ့ မ်က္ရည္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာသိလိုက္ ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ အေယာက္ (၁၀၀) ေထာင္ေျပာင္းတဲ့အထဲမွာ သံဃာေတာ္ (၆) ပါး ပါလာခဲ့ပါတယ္။
ဒီအထဲက မဂၢင္ဆရာေတာ္ႀကီးဆိုရင္ သက္ေတာ္ (ရ၄) ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ေပမယ့္ သံေျခခ်င္းခတ္ၿပီး
ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ပါတယ္။ သရက္ၿမိဳ႕သေဘာၤဆိုက္တဲ့ေနရာမွ ေထာင္အထိကို (၂) နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ ေလာက္ထိေအာင္လမ္းေလွ်ာက္ရပါတယ္။ လမ္းေဘးတဘက္ဆီမွ ရဲမ်ား၊ ေထာင္၀န္ထမ္းမ်ား၊ စစ္သားမ်ားက နံပါတ္တုတ္မ်ား၊ ေသနတ္မ်ားနဲ႔ အစြန္းထြက္ေသာသူမ်ားကို ႐ိုက္ႏွက္ၿပီး ေမာင္းခဲ့ပါ တယ္။ ဖိနပ္မ်ားကိုလည္း အင္းစိန္ေထာင္မွ ထြက္ကတည္းက သိမ္းဆည္းထားတာေၾကာင့္ ေျခ ေထာက္အတိုင္းပဲ သြားခဲ့ရပါတယ္။ ဆူးမ်ား၊ ၿခံဳပုတ္မ်ား၊ ျမက္႐ိုင္းပင္မ်ားကို လံုး၀ေရွာင္မရဘဲ နင္းၿပီးသြားေစခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ ေျခခ်င္းကို တဖက္၊ အိပ္ယာလိပ္ကိုတဖက္ကိုင္ၿပီး ေထာ့နင္းေထာ့နင္းနဲ႔ သြားေနတာကို လွမ္းျမင္ရတဲ့အတြက္ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္လိုက္မိတဲ့အခါ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေျခေထာက္မွာ ေသြးအလိမ္းလိမ္း ျဖစ္ေနတာကိုေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ေၾကကြဲစြာခံစား လိုက္ရပါတယ္။  အာဏာပိုင္ေတြက သံဃာေတာ္မ်ားကို ဒီလိုဆက္ဆံခဲ့တာပါ။ ေၾကကြဲနာက်ဥ္း စရာပါ။

တခါက ၁၉၉၁ ခု ေအာက္တိုဘာလေလာက္ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေနတဲ့ အင္းစိန္ေထာင္ အေဆာင္ (၅) မွာ သံဃာေတာ္တပါးျဖစ္တဲ့ ဦးဇင္း ဦးျပည္ေက်ာ္ကို အခန္းလူႀကီး ေအာင္ထြန္းက သူ႔ရဲ့ေရွ႕မွာ ပံုစံအေနအထားနဲ႕လမ္းမေလွ်ာက္ ရပါလားဆိုၿပီး ဂ်ပန္မ်ား ပါး႐ိုက္နည္းကား (႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ ၾကည့္ ဘူးတာပါ) ဘယ္ျပန္၊ ညာျပန္ အခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ ရိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို ျမင္ေတြ႔ရတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားက ခ်က္ခ်င္းပဲ အေဆာင္မႉး ဦးေစာထြန္းထံ သြားေရာက္ တိုင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးေစာထြန္းက ေထာင္ထဲမွာ ဘယ္သူမဆို ေထာင္ရဲ႕အမိန္႔ကို လိုက္နာရမယ္လို႔ ျပန္ေျပာ လႊတ္လိုက္ တာေၾကာင့္ အခန္းလူႀကီး ေအာင္ထြန္းကလည္း ဦးဇင္းဦးျပည္ေက်ာ္ကို ျပန္ေတာင္းပန္ ခိုင္းျပန္ပါတယ္။ ဦးဇင္းက မေတာင္းပန္တာေၾကာင့္ နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားနဲ႔ အက်ဥ္းသား အာဏာပိုင္မ်ား ရန္ေစာင္မႈအထိျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕တရား႐ံုးမ်ားက ကံေဆာင္ရာမွာပါ၀င္တဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကို အေရးေပၚစီမံခ်က္ ပုဒ္မ ၅၊ည နဲ႔တရားမစြဲဘဲ သာသနာကို ဖ်က္လို ဖ်က္ဆီးလုပ္မႈဆိုတဲ့ ပုဒ္မ (၂၉၅ )နဲ႔ တရားစြဲ အမိန္႔ခ်မွတ္ ခဲ့တာလည္းရွိပါတယ္။ ဒီလို တမႈတည္းနဲ့ ခ်မွတ္ျခင္းခံရတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကိုေတာ့ ရဲဘက္စခန္း မ်ားကို ပို႔ျခင္းခံရပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကိုးထပ္ႀကီး ေက်ာင္းတိုက္မွ ဆရာေတာ္တပါး (ဘြဲ႔အမည္ မမွတ္မိေတာ့ပါ) ဟာ ကံေဆာင္ပြဲမွာ ပါ၀င္ခဲ့ၿပီး ပုဒ္မ (၂၉၅) တမႈတည္းနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ (၃) ႏွစ္္ ခ်မွတ္ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒီဆရာေတာ္ဟာ ၁၉၉၁-ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလေလာက္မွာ က်ေနာ္ေနတဲ့ အေဆာင္ (၅) မွ ရဲဘက္စခန္းသို႕ ေခၚေဆာင္သြားျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။

(၄)

ေရႊဘုန္းပြင့္ ဆရာေတာ္တပါးျဖစ္တဲ့ ဦးေဇာတိကဟာ သက္ေတာ္ (၆၀) ရွိၿပီး ၁၉၉၂-ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ လမွာ အင္းစိန္ေထာင္တြင္းမွာ နာမက်န္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေထာင္ေဆးရုံမွာ တက္ေရာက္ကုသေသာ္ လည္း မသက္သာဘဲ ေရာဂါအေျခအေနဆိုးရြားလာခဲ့ပါတယ္။ ေထာင္ဆရာ၀န္မ်ား လက္ေလွ်ာ့ လိုက္တဲ့အခါမွာမွ ရန္ကုန္ျပည့္သူ႔ေဆးရံုႀကီး ေျမေအာက္ထပ္ အက်ဥ္းသားမ်ား ေဆးကုသသည့္ အေဆာင္မွာ တက္ေရာက္ကုသခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ေဆး႐ုံေရာက္ၿပီးရက္အနည္းငယ္အၾကာမွာပဲပ်ံလြန္ ေတာ္မူသြားခဲ့ပါတယ္။ ေျခတဖက္မသန္တဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခ်ိန္အထိ ေထာင္ရဲ႕အ၀တ္ အစား ေလးကီလိုခန္႔ေလးတဲ့ သံေျခခ်င္း ခတ္ထားျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဦးအာစရဟာ သက္ေတာ္ (၃၅) ႏွစ္ရွိၿပီး တရားမ၀င္အသင္းမ်ားနဲ႔ဆက္သြယ္မႈျဖင့္ ေထာင္ဒဏ္ (၁၀) ႏွစ္ ခ်မွတ္ျခင္း ခံထားရတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သရက္ေတာေက်ာင္းတိုက္မွ ဆရာေတာ္ တပါးျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ သရက္ေထာင္အတြင္း ၁၉၉၆-ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလမွ အသားေရာင္ အသား၀ါေရာဂါျဖစ္ပြားၿပီး အျပင္းဖ်ားခဲ့ပါတယ္။ ျပင္ပေဆးရံုသို႔ ထုတ္ယူကုသေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ ေပမယ့္လည္း ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ားက ျငင္းဆန္ခဲ့ပါတယ္။ ေသလုေမ်ာပါးအခ်ိန္မွ သရက္ၿမိဳ႕ ေဆးရုံသို႔ တက္ေရာက္ကုသခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အာဏာပိုင္မ်ားရဲ႕ပစ္ပယ္မႈေၾကာင့္ တရား မွတ္ကာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူမယ့္ ရက္ကိုသာ ေစာင့္ဆိုင္းေနခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အျပင္ ေဆး႐ံုသို႔ေရာက္ၿပီး ႏွစ္ရက္အၾကာမွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

သက္ေတာ္ (၅၂) ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ ဘဒၵ ႏၱ ေရ၀တဟာ စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္လႈပ္ရွားမႈ မ်ားမွာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဦးေဆာင္ခဲ့တာေၾကာင့္ န၀တ စစ္ခံုရံုးမွ ေထာင္ဒဏ္ (၁၂) ႏွစ္ ခ်မွတ္ ထားခဲ့ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ အက်ဥ္းေထာင္တြင္း မႏၱေလးအက်ဥ္းေထာင္မွ အိုးဘိုေထာင္သို႔ ေျပာင္း ေရႊ႕တဲ့အခါ ေဆာက္လုပ္ၿပီးကာစ တိုက္ခန္းငယ္ကေလးအတြင္း စိုစြတ္ေနတဲ့ သံမံသလင္းေပၚမွာ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ အိပ္စက္ခဲ့ရျခင္း။ ေဆး၀ါးလံုေလာက္စြာ မရရွိျခင္း။ အခ်ိန္မွန္စြာ ဆြမ္းမဘုန္းေပး ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါ စြဲကပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္လယ္ေလာက္တြင္ အာဏာပိုင္ မ်ားက ေထာင္မွျပန္လႊတ္ေပးခဲ့ၿပီး ၁၉၉၉-ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလကုန္ပိုင္းမွာ ေထာင္တြင္းမွ ခံစားလာရတဲ့ ေရာဂါနဲ႔ပဲ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားခဲ့ပါတယ္။

(၅)

ဒီလို အက်ဥ္းစခန္းမ်ားျဖစ္တဲ့ ေထာင္ေတြထဲမွာ၊ စစ္ေၾကာေရးစခန္းေတြမွာ၊ ရဲဘက္စခန္းေတြမွာ ဘုရားသားေတာ္မ်ားျဖစ္တဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားဟာညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္မႈေတြ၊ ဒုကၡဆင္းရဲမႈေတြ၊ အသက္ ေတြဆံုး႐ႈံးေနမႈေတြ ခံေနရပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။ ဘယ္သူေတြဆီမွာ တာ၀န္ရွိပါ သလဲ။ အျပစ္ရွိပါသလဲ ေမးခြန္းထုတ္စရာအမ်ားႀကီးျဖစ္လာရပါတယ္။ ဗုုဒၶဘာသာကိုအမ်ားအားျဖင့္ ကိုးကြယ္ၾကတဲ့ တိုင္းျပည္တျပည္က ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစုဟာ (အမည္ခံေတြလို႔ ဆိုေစဦးေတာ့) ဘယ္ကရတဲ့ မိုက္စိတ္ မိုက္ေသြးမ်ဳိးနဲ႔မ်ား ဒီလို၀န္ေလးတဲ့ ဂ႐ုကံႀကီးကို က်ဴးလြန္၀န္႔ေနၾကပါလဲ။ က်ေနာ္မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် က်ေနာ္သေဘာေပါက္လာတာတခုကေတာ့ ဒီအျဖစ္အပ်က္ ဆိုးေတြဟာ စစ္အာဏာရွင္ရဲ႕ စိတၱေဗဒနဲ႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေယဘူယ်အေျခအေန စတာေတြနဲ႔ ခြဲမရ ေအာင္ဆက္စပ္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဒီျဖစ္ရပ္ဆိုးေတြကုိ နားလည္ေအာင္ႀကိဳးစားတဲ့အခါ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ျဖစ္ျခင္း။ မျဖစ္ျခင္းစတဲ့အခ်က္ေတြဟာ အဓိကမက်ဘူး ဆိုတာသိျမင္လာပါတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္သူဟာ တည္ဆဲအာဏာတည္ေဆာက္ပံုစနစ္၊ ဓနဥစၥာ ခြဲေ၀ပံု စနစ္၊ လူမႈအဆင့္အတန္းစနစ္ေတြထဲမွာ အခြင့္ထူးခံျဖစ္ျခင္း၊ မျဖစ္ျခင္းဆိုတာနဲ႔ေတာင္ ပဓာနအား ျဖင့္ သိပ္မဆိုင္လွဘူး ဆိုတာကိုပါသိျမင္လာပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အနိုင္အထက္ျပဳက်င့္မႈ အားႀကီးရင္ႀကီးသလို ႏွိပ္စက္ ကလူျပဳက်င့္မႈ (ၿခံဳေျပာရရင္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈ) ေတြဟာ လူေတြဆီမွာ ထမင္းစား ေရေသာက္လို သမ႐ိုးက်အက်င့္တခုလို ျဖစ္လာေနတာသာ ျပႆနာရဲ႕ အရင္းခံပါ။ အာဏာ လက္ကိုင္ရွိသူေတြ ဓနဥစၥာ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားသူေတြက လူေတြရဲ႕ အာဏာဥစၥာဆက္တည္ၿမဲ ေရးအတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္ေနရတာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနကို ေက်ာ္လြန္သြားပါၿပီ။ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈ အႏိုင္က်င့္ခ်င္တဲ့ေစ့ေဆာ္မႈဟာ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္၊ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္တခု ျဖစ္ေနေအာင္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္က လူေတြရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို ပံုသြင္းပစ္ခဲ့တာပါ။ စစ္အာဏာရွင္ လက္ေအာက္က လူတဦးခ်င္းစီရဲ႕ ထြက္ေပါက္မဲ့ စိတ္ကို တေယာက္ကို တေယာက္ အနိုင္က်င့္ ညႇဥ္းပန္းျခင္းနဲ႔ အာသာျပန္ေျဖ သာယာမႈရွာ စတဲ့ ထြက္ေပါက္ရွာ ေျဖစိတ္ေတြပဲလို႔ ေကာက္ခ်က္ရ မွာပါ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ ဒီစနစ္ဆိုးႀကီးကိုသာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ထဲမွာ အျမစ္ နက္ေနတဲ့ ဒီအက်င့္ဆိုးႀကီးကိုပါ ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္ဆိုတာ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ ေလးနက္ထားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီတာ၀န္ကို က်ေနာ္တတ္စြမ္းသ၍ ယူဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒီေတာ့ ေအာင္ျမင္တဲ့အထိ ေရွ႕ဆက္ရမွာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ သႏၷိ႒ာန္ပါပဲ။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: