ရတနာပံုတံတားသစ္ႀကီး ေလျပင္းဒဏ္မခံႏိုင္သျဖင့္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေနရ

NEJ / ၄ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၇-မႏၱေလး ရတနာပုံတံတားသစ္ႀကီး တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးသြား
ေသာ္လည္း စမ္းသပ္မႈမ်ားအရ ႀက႕ံံခိုင္မႈ မရိွျခင္းေၾကာင့္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ကာ ယခုအခ်ိန္
အထိ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ျခင္း မရိွေသးေၾကာင္း တံတားတည္ေဆာက္ရာတြင္ ပါ၀င္သည့္ အင္ဂ်င္နီ
ယာတဦးက ေျပာသည္။

၎က “ေနာက္ဆံုး အေျခအေနအရ ေလျပင္းတိုက္တဲ့ ဒဏ္မခံႏိုင္တာေၾကာင့္ ၿပီးခဲ့တဲ့လက
ပဲ Tie Bracing ေတြ လဲလွယ္တပ္ဆင္ေနရတယ္။ တံတားေဆာက္ၿပီးကာစကတည္းကအင္
ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္က ရတနာပံုတံတားရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို ကြန္ပ်ဴတာေဆာ့ဖ္၀ဲထဲ ထည့္ၿပီး
ေလတိုက္အား၊ ငလ်င္စတာေတြကို ေလ႔လာၾကည့္ေတာ့ အဲဒီစမ္းသပ္ေလ့လာမႈအရေလျပင္း
တိုက္မႈခံႏိုင္ရည္မရိွဘူး။ ငလ်င္ရစ္ခ်္တာစေကး (၄) ေလာက္ေတာင္ ခံႏိုင္ရည္မရိွတာ ေတြ႕
ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ထိုသို႔ျဖစ္ရသည့္အဓိကျပႆနာမွာ စစ္ကိုင္းဘက္ကမ္းရိွ တံတားေအာက္ေျခ ဒုတိယပိုင္တိုင္
ကိုလိုအပ္သည့္ေပအနက္အထိ မတူးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါအင္ဂ်င္နီယာကေျပာ
သည္။

တံတားကိုစတင္တည္ေဆာက္သည့္အခ်ိန္တြင္ မႏၱေလးဘက္ျခမ္းႏွင့္စစ္ကိုင္းဘက္ျခမ္းပိုင္တိုင္
အားလံုးကို ခ်ရာတြင္ အဆင္ေျပခဲ့ေသာ္လည္း အဆိုပါ စစ္ကိုင္းဘက္ျခမ္းမွ ဒုတိယ ပိုင္တိုင္
ေအာက္ ေျခအတြက္ တူးရာတြင္ မာေက်ာသည့္ ေက်ာက္လႊာတခုခံေန၍ လိုအပ္သည့္အနက္
သို႔ေရာက္ေအာင္ မတူးႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။

၎က “အဲဒီေက်ာက္လႊာကိုေဖာက္ၿပီီး ပိုင္တိုင္တူးႏိုင္ဖို႔ စက္ကိရိယာက ျမန္မာျပည္မွာမရိွဘူး။
အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ကႏိုင္ငံျခားက၀ယ္ဖို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးကတဆင့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၀န္ႀကီး
ခ်ဳပ္ ဗို္လ္ခ်ဳပ္ႀကီးစိုး၀င္းကို တင္ျပခဲ့တယ္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ေရဘူးေပါက္တာမလိုခ်င္ဘူးေရပါတာ
ပဲလိုခ်င္တယ္၊ ကိုယ့္ျပည္တြင္းအင္အားနဲ႔ကိုယ့္ဘာသာျဖစ္ေအာင္လုပ္ဆိုၿပီး အမိန္႔ေပးခဲ့တယ္”
ဟု ေျပာသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ စစ္ကိုင္းဘက္က တံတားေအာက္ေျခကို လိုအပ္သည့္အနက္ရေအာင္မတူးႏိုင္ဘဲ
တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္တံတားေဆာက္သည့္ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးေဌးျမင့္
မွာတာ၀န္ေပါ့ဆမႈ၊ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းခိုးယူမႈ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားျဖင့္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်ထားျခင္းခံေနရ
ေၾကာင္း အျခားအင္ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။

၎က “ ၿပီးခဲ့တဲ့လက မႏၱေလးနဲ႕ စစ္ကိုင္းက တာ၀န္က်တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ ႏွစ္ေယာက္ကို
အာဏာပိုင္ေတြက ေခၚၿပီးစစ္ေဆးေမးျမန္းခဲ့တယ္၊ အဲဒီေနာက္ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ဦးေဌးျမင့္
ကို စီမံကိန္း၀င္းထဲမွာ ခုလို အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ဖမ္းလိုက္တာပဲ” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆည္ေျမာင္း၊ တံတား၊ လမ္း တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းတိုင္းလိုလိုတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္
ကုန္ၾကမ္းခိုးယူမႈမ်ားျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုရတနာပံုတံတား ႀကံ့ခိုင္မႈမရွိဘဲ မဖြင့္ႏိုင္ျဖစ္ရ
ျခင္းသည္ သီးျခားကိစၥျဖစ္ေၾကာင္း သက္ဆိုင္သူမ်ားက ေျပာျပသည္။ ။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: