စစ္အစိုုးရအာဏာပိုင္မ်ားက ပိုက္စိပ္တိုက္ရွာေဖြေနသည့္၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသူ မမီးမီးႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းခ်က္-(၄-၉-၀၇)

ေခတ္ၿပိဳင္ – မမီးမီးတို႔ အမ်ဳိးသမီးေတြအပါအ၀င္
၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြ ပုန္းေရွာင္ေန
ရတာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

မမီးမီး – က်မတို႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးေတြဟာ အာဏာပိုင္ ေတြကေန ပိုက္စိတ္တိုက္ရွာေဖြမႈေတြနဲ႔အတူ ေနရာအသီးသီးမွာ ပုန္းေရွာင္ေနရပါတယ္။ အဲဒီလို ပုန္းေရွာင္ေနရျခင္းဟာ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ ရက္ရက္စက္စက္ျပဳမူတာေတြကို ေၾကာက္ရြံ႕လို႔ ထြက္ေျပး သြားျခင္းမ်ဳိး လုံး၀မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ ျပည္သူ႔ဘ၀ထဲမွာ က်မတို႔ျပည္သူေတြနဲ႔ က်မတို႔က တသားတည္းရိွၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕အခြင့္အေရးေတြ ရပိုင္ခြင့္ေတြအတြက္ က်မတို႔ ျပည္သူေတြနဲ႔အတူအျပင္မွာရိွေနခ်င္လို႔ အခုလိုတိမ္းေရွာင္ေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေခတ္ – အခုဆႏၵျပမႈေတြျဖစ္ေပၚေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူလူထုရဲ႕ပါ၀င္လႈပ္ရွားမႈကို ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။ အခ်ဳိ႕က ျပည္သူေတြရဲ႕ ပါ၀င္လႈပ္ရွားမႈ အားနည္းေသးတယ္လို႔ သုံးသပ္ေနၾကလို႔ပါ။

မီးမီး – အရင္တုန္းကလို အခု က်မတို႔ျမန္မာျပည္သူေတြအေပၚမွာ အာဏာကို အသုံးျပဳၿပီးေတာ့ ျမန္မာျပည္သူလူထုကို လက္တလုံးျခား လိမ္လည္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။ လွည့္ျဖားလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ က်မတို႔ျမန္မာျပည္သူလူထုဟာ တကယ့္အသိဥာဏ္ရိွတဲ့ ပကတိလူသားေတြျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ျမန္မာျပည္သူလူထုဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔အသိဥာဏ္ေတြ ပြင့္လင္းလာၾကပါၿပီ၊ အိမ္ထဲမွာေနၿပီး မထြက္ေသးတဲ့လူေတြကလည္း သူတို႔ရင္ထဲမွာ ဆႏၵေတြကိုယ္စီရိွေနပါတယ္။

အမွန္တရားကိုေဖာ္ထုတ္ဖို႔အတြက္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့အသင့္ရိွေနၾကပါၿပီလို႔ က်မယုံၾကည္ပါတယ္။ အခု ျပည္သူေတြဟာ တိုင္းျပည္ေနရာ အႏွံ႔အျပားမွာ လမ္းမေပၚကို ထြက္လာၾကပါၿပီ။ အဲဒီ ထြက္လာတဲ့ျပည္သူေတြဟာ က်မတို႔ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳလို႔ထြက္လာတယ္လို႔ က်မတို႔က လုံး၀မသတ္မွတ္ပါဘူး။ အကုန္လုံးဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ကိုယ္စီနဲ႔ မိမိတို႔ရပိုင္ခြင့္ရိွတဲ့ ကိုယ္ပိုင္အခြင့္ အေရးေတြကို ကိုယ္ကိုယ္တုိင္တင္ျပခ်င္လို႔ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ကင္းစြာနဲ႔ ထြက္လာတဲ့ျပည္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီျပည္သူေတြကိုလည္း က်မတို႔ဒီေနရာကေနၿပီးေတာ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသား ေတြက ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါတယ္။

ေနာက္ဆက္လက္ၿပီးေတာ့လည္း တိုင္းျပည္ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ ျမန္မာျပည္သူေတြအားလုံးဟာ က်မတို႔နဲ႔အတူ တသားတည္း ရိွၿပီးေတာ့ ကိုယ္ပိုင္အခြင့္အေရးေတြကို ဖမ္းဆီးဖိႏွိပ္ေနတဲ့ၾကားထဲ ကေနၿပီးေတာ့ အဖမ္းခံရမွာ သိရက္နဲ႔ ကိုယ္လုပ္မယ့္အလုပ္ကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ လုပ္သြားႏိုင္ေအာင္လို႔ေပါ့ေနာ္ အဲဒီလိုမ်ဳိးသတၱိေတြ ျပည္သူတိုင္းမွာရိွၾကပါ၊ အဲလိုရဲ၀ံံ့တဲ့သတၱိမ်ဳိးသာရိွေနမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔
ႏိုင္ငံမွာရိွတဲ့ စစ္အာဏာရွင္ဟာ မၾကာေတာ့ပါဘူး၊ က်ဆုံးသြားမွာပါလို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေခတ္ – အခုလိုအာဏာပိုင္က ပိုက္စိပ္တိုက္ရွာေဖြေနတာကို ပုန္းေအာင္းတိမ္းေရွာင္ေနရတဲ့ အခ်ိန္ကာလၾကာလာရင္ ဘယ္လိုေရွ႕တိုးလႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကမယ္၊ ဘာဆက္လုပ္ႏိုင္ၾက မယ္ဆိုတာသိပါရေစ။

မီးမီး – ေစာေစာကက်မေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ သူတို႔ဘယ္ေလာက္ပဲ ပိုက္စိပ္တိုက္ရွာေဖြေနပါေစ၊ က်မ တို႔ဟာ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးေနတဲ့သူ၊ တိုင္းျပည္မွာ က်မတို႔ရဲ႔ျမန္မာျပည္သူလူထုကို ေစတနာ ထားၿပီး ေစတနာမွန္နဲ႔လုပ္ေဆာင္ေနသူေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတို႔အားလုံးကို က်မတို႔ရဲ႔မွန္ကန္တဲ့ေစတနာဟာ တေန႔က်ရင္အက်ဳိးေပးလာမွာပါ။

က်မတို႔ အခ်ိန္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲၾကာပါေစ၊ က်မတို႔ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေရာက္ေန ပါေစ၊ က်မတို႔ တိုင္းျပည္နဲ႔ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ က်မတို႔ဟာ ဆက္ၿပီးေတာ့ပဲ လုပ္သြားမွာပါ။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ေနာက္ဆုတ္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ေခတ္ – ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွာရိွၾကတဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြက ျပည္သူ႔ေတြနဲ႔အတူ ရပ္တည္ ဆႏၵျပသြားဖို႔ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္တာေတြရိွပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ မ်ဳိးဆက္သစ္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ပါ၀င္ပူးေပါင္းလႈပ္ရွားမႈ အေျခအေနကေရာ ဘယ္လိုရိွပါသလဲ။

မီးမီး – အခုက်မတို႔တိမ္းေရွာင္ေနရေပမယ့္ က်မတို႔နဲ႔ဆက္သြယ္ႏိုင္တဲ့ေနရာေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြဟာ လူကိုယ္တိုင္ ေသာ္လည္းေကာင္း သူတို႔ရဲ႕ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေတြက တဆင့္ေသာ္လည္းေကာင္း က်မတို႔ကို သူတို႔အၿမဲတန္းဆက္သြယ္ပါတယ္။ သူတို႔လုပ္မယ့္ဟာေတြကိုလည္း က်မတို႔ကို သူတို႔ေျပာျပပါတယ္။ က်မတို႔က သူတို႔ကို ဦးေဆာင္မႈမေပးပါဘူး၊ သူတို႔ ရင္တြင္းက ဆႏၵနဲ႔ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ ေဖာ္ထုတ္ေနၾကတာပါ။

က်မတို႔က ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားဆိုၿပီး ဖြဲ႔ထားတာကိုက က်မတို႔ခ်ည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ကေနစၿပီးေတာ့ ယေန႔အထိ က်မတို႔အမိျမန္မာျပည္ႀကီးကို အလင္းေရာင္ ပြင့္လင္း လာေအာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအားလုံးကို ဆိုလိုပါတယ္။ က်မတို႔အစ္ကိုေတြ မရိွေတာ့လည္း က်မတို႔ဆက္လုပ္တယ္၊ အဲဒီလိုပါပဲ က်မတို႔တိမ္းေရွာင္ေနရေပမယ့္လည္း ၈၈ မ်ဳိးဆက္ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွေသမသြားပါဘူး၊ ေနရာအႏွံ႔မွာရိွပါတယ္။ သူတို႔ ဘယ္ေလာက္ ၿဖိဳခြင္းၿဖိဳခြင္း က်မတို႔ ၈၈ ေက်ာင္းသားမ်ဳိးဆက္ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ ေသမသြားပါဘူး၊ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ အခုလိုေက်ာင္းသားေတြ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေခတ္ – အခုဆုိရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံၿမိဳ႕အခ်ဳိ႕ေတြမွာ ၿပီးခဲ့တဲ့လအတြင္းကစၿပီး ဆႏၵျပမႈေတြ ရက္ဆက္ဆိုသလို ျဖစ္ပြားလာေနပါတယ္။ အဲဒီလို ဆႏၵျပမႈေတြကေန ရွစ္ေလးလုံး လူထု အုံႂကြမႈႀကီးအသြင္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလာႏိုင္မယ့္ အလားအလာရိွတယ္လို႔ ထင္ပါသလား။

မီးမီး – က်မအေနနဲ႔ကေတာ့ ၁၉၈၈ လိုမ်ဳိး ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္မႈေပါ့၊ အဲဒီလိုျဖစ္မႈမ်ဳိးႀကီးကို က်မတို႔ျမန္မာျပည္သူလူထုေတြအေနနဲ႔ ေနာက္တႀကိမ္ ထပ္ၿပီးေတာ့ မခံစားေစခ်င္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ အခုလိုမ်ဳိးသာ အာဏာကိုသုံးၿပီးေတာ့ လိုက္လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၁၉၈၈ ထက္ဆိုးတဲ့ အာဏာရွင္မွန္သမွ် လုံး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားေစမယ့္ လူထုအုံႂကြမႈႀကီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္လိမ့္ မယ္လို႔ က်မေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

ေခတ္ – အခုလက္ရိွအဖမ္းခံထားရသူေတြ၊ ပုန္းေရွာင္ေနရသူေတြနဲ႕ သူတို႔ရဲ႕မိသားစုေတြ အေျခအေန ဘယ္လိုရိွပါသလဲ။

မီးမီး – အဖမ္းခံထားရသူေတြကို သူတို႔မိသားစုေတြက လုံး၀အဆက္အသြယ္လုပ္လို႔မရပါဘူး။ သူတို႔မေျပာနဲ႕ အခုက်မတို႔ေနအိမ္ေတြ ပတ္၀န္းက်င္မွာေတာင္ ေပၚေပၚထင္ထင္တမ်ဳိး၊ ပုံလွ်ိဳး ကြယ္လွ်ဳိးနဲ႔တမ်ဳိး ေန႕ညကင္းပုန္း၀တ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ျပည္သူလူထုဟာ အေတာ္ႀကီးကို ထိတ္လန္႔ေနရပါတယ္။ စစ္ေျမျပင္တစလိုပဲ ခံစားေနရပါတယ္။ တေန႔တေန႔၀မ္းေရးအတြက္ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္ေနရေပမယ့္ သူတို႔ေတြ အခုလိုမ်ဳိး ေပၚတင္တမ်ဳိး၊ ပုံလွ်ိဳးကြယ္လွ်ဳိးနဲ႔ တက္တက္ ေမးတာတမ်ဳိး၊ သြယ္၀ိုက္ၿပီ ေမးတာကတမ်ဳိး အဲဒီလို ့ပုံစံမ်ဳိးေတြ လုပ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပည္သူ ေတြမွာ ကိုယ့္၀မ္းစာေတာင္ကိုယ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွာစားလို႔မရတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေတြ ရိွေနပါတယ္။

ေခတ္ – အခုျပည္တြင္းမွာ တကၠစီေတြအပါအ၀င္ ကားခေတြေလွ်ာ့ခ်မယ္လို႔ေျပာသံၾကားရပါတယ္။ အဲဒါနဲ႕႔ပတ္သက္လို႔ ျပည္သူေတြအတြင္းမွာ တစုံတရာေျပာင္းလဲမႈရိွပါသလား။

မီးမီး – မေန႔ကေတာ့ကားခေတြ ခ်လိုက္ၿပီလို႔ၾကားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဓိကကေတာ့ ကားခ ေစ်းႏႈန္းခ်တာထက္ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းက်သြားဖို႔ပါပဲ။ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းက်သြားမွသာ ကားသမားေတြအဖို႔ ေခ်ာင္လည္သြားမွာပါ။ အခုဆို ေလာင္စာဆီေစ်းေတြႀကီးေနလို႔ ကားသမား ေတြဟာ သူတို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေစ်းထက္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ယူရတယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္မို႕ ေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထိုးေစ်းသည္ေတြဆိုရင္ သူတို႔ ေပးရတဲ့ကားခက မတန္တဆ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကုန္ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈကို က်မတို႔ျမန္မာျပည္သူလူထုက ပိုၿပီးေတာ့ ခံစားေနရပါတယ္။

ေခတ္ – အခုလို အျခား ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြအပါအ၀င္ မမီးမီးကိုယ္တိုင္ ပုန္းလွ်ဳိး ကြယ္လွ်ိဳး ေနေနရတဲ့ အေျခအေန အေပၚမွာ ဘယ္လုိခံစားမိပါသလဲ။

မီးမီး – အခုဆိုရင္ က်မတို႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြရယ္၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ုဳပ္အဖြဲ႔၀င္ တခ်ဳိ႕ရယ္၊ ဆႏၵျပမႈမွာ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္လိုက္တဲ့ တျခားေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြနဲ႕ ျပည္သူတခ်ဳိ႕ဟာ ေနရာအႏွံ႔အျပားမွာ ပုန္းေအာင္းေနရပါတယ္။

အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတို႔ရဲ႕ မိသားစုဘ၀ေတြနဲ႔ ေ၀းကြာေနပါၿပီ။ မိသားစုေတြရဲ႕ ရပ္တည္မႈေပါ့၊ တခ်ဳိ႕ အိမ္မွာဆို ဖခင္မရိွတာ အခုက်မအိမ္မွာဆိုရင္လည္း မိခင္ျဖစ္တဲ့က်မမရိွပါဘူး။ မိခင္ တေယာက္အေနနဲ႔ က်မဟာ အျပင္ကိုေရာက္ၿပီး အခုလို ပုန္းေနရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မရဲ႕ သားသမီး ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕၀တၱရား၊ က်မခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ ၀တၱရားကို က်မလုံး၀ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ျခင္း မရိွပါဘူး။

က်မတို႔ဘ၀ေတြဟာ အာဏာရွင္ရဲ႕မတရားလိုက္လံဖမ္းဆီးမႈေအာက္မွာ အခုလိုမ်ဳိး ပုန္းလွ်ဳိး ကြယ္လွ်ိဳးေနရင္းနဲ႔ မိသားစုနဲ႔ ေ၀းကြာေနရတဲ့အေပၚမွာ ခံစားခ်က္ေတြရိွၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔က တဦတည္းပုဂၢလိကခံစားခ်က္ကို ေရွ႕တန္းမတင္ပါဘူး။ က်မတို႔ျပည္သူတရပ္လုံး ေကာင္းစားဖို႔ က်မတို႔ႏိုင္ငံႀကီးအလင္းေရာင္ရဖို႔အတြက္ က်မတို႔ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္ေတြကို ခ်ိဳးႏွိမ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။

ေခတ္ – ျပည္သူေတြကို ေခတ္ၿပိဳင္ကတဆင့္ ဘာမ်ားေျပာၾကားလိုပါသလဲ။

မီးမီး – အခုလိုလမ္းမေပၚတက္ၿပီး မိမိတို႔ဆႏၵကို ေဖာ္ထုတ္ျပသတဲ့ျပည္သူေတြေရာ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အိမ္တြင္းမွာရိွေနေပမယ့္လည္း ရင္ထဲကနာၾကည္းခ်က္ေတြနဲ႔ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးရွာေဖြေတြ႕ ေနတဲ့ ျပည္သူေတြကလည္း မိမိတို႔အမွန္တရားအတြက္ အခုလို ေရွ႕မွာထြက္လာတဲ့ ျပည္သူေတြမ်ဳိးပဲ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့နဲ႔ တိုင္းျပည္မွာရိွတဲ့ အာဏာပိုင္ေတြကို ျပသၾကပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မိသားစုေတြနဲ႕ ကြဲကြာေနရေပမယ့္ က်မတို႔ရဲ႕ျပည္သူေတြဟာ က်မတို႔နဲ႔တသားတည္းရိွၿပီး ပါ၀င္လိုက္ပါလာၾကတဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီး ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။ ။

Leave a Reply

